Report

Actueler dan ooit!

In een tijd waarin transport duurder wordt en grondstoffen schaarser, zijn prijsstijgingen een hot topic. Maar hoe uit zich dit eigenlijk in de praktijk in de Nederlandse supermarkten? Welke categorieën en merken zijn aan prijswijzigingen onderhevig en hoe verhoudt Private Label zich ten opzichte van de A-merken? Worden de stijgende kosten doorvertaald naar stijgende prijzen voor de consument?

IPV Data Supermarkt Trend Rapport 2022

IPV Data is al sinds 2010 de marktleider op het gebied van prijsmetingen bij supermarkten in Nederland. Aan het begin van elk nieuw jaar en kwartaal, bieden we via het Supermarkt Trend Rapport een terugblik op de prijsbewegingen in de markt en daarmee de antwoorden op deze vragen.

Wat brengen we inzichtelijk?

Het rapport biedt unieke trend inzichten in prijsstijgingen en prijsdalingen over de complete supermarkt categorieboom. Prijstrends van hoofdcategorieën zoals bijvoorbeeld AGF, Diepvries en Zuivel tot diepere subcategorieën zoals Pilsener, Mondverzorging en Pastasauzen worden hiermee inzichtelijk gemaakt en worden uitgesplitst op de de onderliggende merken en private label. Het rapport bevat meer dan 200 pagina's met data en is samengesteld uit miljoenen prijsmetingen met inzichten over 2019, 2020 en 2021.

Meer weten?

Wilt u dit rapport aankopen? Neem dan direct contact op met: Kees@ipvdata.com. Voor meer informatie, of vragen over de condities, zijn wij ook bereikbaar op info@ipvdata.com.

Interesse?

Probeer Inprijsverhoogd zelf

Neem contact op