Over ons

Aangenaam!

Wij zijn Matthijs Neppelenbroek en Thijs van der Tuin , oprichters van IPV data.
Ons team is inmiddels versterkt met Marlijn, Evelien, Walter en Sanne.
We bestaan sinds 2010 en hebben een jarenlange ervaring in online prijsmetingen.

Actief sinds 2010

Wij, Matthijs en Thijs, zijn al bevriend vanaf de middelbare school. In 2010 begonnen we met het inzichtelijk maken van prijsverhogingen bij Albert Heijn. Tijdens onze studietijd in Utrecht constateerden we namelijk nogal eens prijsschommelingen in de boodschappen bij de supermarkt. Dat intrigeerde ons. En vooral de vraag of daar een systeem achter zou zitten. En zo ja: welk? Daar ligt de basis van IPV data.

Prijsfluctuaties

Dankzij onze IT achtergrond konden we de prijsinformatie verzamelen (scrapen) van de Albert Heijn website. En daarmee dit verschijnsel verder verkennen. Wat bleek? Van aardbeien tot cervelaat, van schoonmaakmiddelen tot soep: de prijzen fluctueren. Soms onder invloed van seizoenen, vaak ook door supermarktacties. Er ging een interessante nieuwe wereld voor ons open! En die ontdekking wilden we graag delen.

Lancering website

We lanceerden de website Inprijsverhoogd.nl. Die naam was toen een tegenhanger van de AH-actieterm In prijs verlaagd. Consumenten ontvingen via Twitter automatisch onze informatie over prijsverhogingen van producten. En via een link in de Twitterberichten konden zij op de website Inprijsverhoogd.nl meer informatie vinden over de prijsontwikkeling.

Groei naar IPV data

Veel bezoekers keerden dagelijks terug naar onze website. En we kregen zelfs aandacht in de landelijke pers. Kennissen en vrienden wezen op de professionele potentie van onze database, en die bleek ook uit reacties uit de praktijk. Ons initiatief, dat als een speelse grap was gestart, kreeg zo een heel serieus vervolg. Inprijsverhoogd.nl werd IPV data.

Missie?

Een groots mission statement gaat u bij ons niet lezen.
Wel dit:

  • ons enthousiasme en de nieuwsgierigheid van het begin zijn gebleven,
  • we zijn een stevig bedrijf geworden,
  • wat we (nog steeds) willen is: leuk werken, continu blijven ontwikkelen en innoveren.
  • binnen een interessante combinatie van IT, producten, klanten en fabrikanten,
  • met persoonlijke contacten
  • en op een herkenbaar speelveld (want iedereen doet boodschappen).

Klantcontact en maatwerk, sterk in de markt, IT als instrument

Typering van onze werkwijze:

  • Klantrelaties: De wensen van de professionals staan bij ons centraal. Dat betekent: snelheid, precisie en betrouwbaarheid. We bieden maatwerk, en staan voor direct contact en goede samenwerking en service. Tevreden klanten zijn voor ons de beloning.

  • Compact, compleet, snel en wendbaar: We werken samen met professionals in verschillende specialismen. Zelf zorgen wij voor de kernactiviteit: het scrapen en leveren van product- en prijsdata en het onderhoud en de verdere ontwikkeling van de systemen en de algoritmes. Onze technische achtergrond stelt ons in staat in te spelen op specifieke verzoeken van klanten en snel te schakelen.

  • IT: We maken gebruik van scrapen, matchen, online/offline informatie, algoritmes, en bouwen alles in house. Vanaf 2011 hebben we het systeem van Inprijsverhoogd verder ontwikkeld om bij IPV data juist de professionele kant te kunnen bedienen. De ontwikkeling en innovatie van de systemen gaan steeds door.

Samen met onze jarenlange ervaring en de beschikbaarheid van veel historische prijsinformatie zorgt dit voor een sterke en onderscheidende positie in de markt.

Interesse?

Probeer IPV data zelf

Neem contact op