29 maart 2014, Levensmiddelenkrant

Roerbaksauzen blijken rotsvast promotieartikel voor supers

NIEUWVEEN - Maaltijdcomponenten als Knorr Chicken Tonight domineren regelmatig de folder van menige supermarkt. Klanten hechten aan het gemak van dit dkw-item, dat in veel gezinnen wordt omgetoverd tot ‘rijst met een potje’.

Bijna onopgemerkt passeerde vorig jaar het 20-jarig jubileum van Knorr Chicken Tonight. Dit Unilever-product werd in ‘92 gelanceerd in de VS en is sinds ‘93 hier te vinden. Het label bevat in Nederland acht sauzen die al roerbakkend worden toegevoegd aan rijst met kip. De Amerikaanse versie van het product was geen succes, maar de maaltijdsauzen zijn al twee decennia populair in Australië, het Verenigd Koninkrijk en - last but not least - Nederland. Knorr saneerde in ons landje de Indiase Korma en Milde Curry-varianten. Maar de Hawaï, Kerrie, Zoetzuur, Saté, Milde Tandoori, Tomatenroom Pikant, Ajam Bali en Ajam Pangang domineren menige supermarktfolder, stelt InPrijsVerhoogd vast.

Gemiddeld vragen supers rond de 1,76 euro voor de potten die tot eind 2008 geproduceerd werden in Loosdrecht. Uitschieters blijken de Ajam Pangang en Milde Tandoori die vorig jaar zomer bij Spar voor 1,84 euro van de hand gingen. Dit trok blijkbaar weinig kopers, want ze vielen snel van het schap. Boni en Hoogvliet weten de prijs van de populaire Zoetzuur-variant kortstondig te drukken tot 1,43 euro. Zoetzuur blijkt een populair Zaans promo-item: twee stuks online bestellen bij Appie leverde begin maart nog een gratis pot op. Onder meer PLUS, Boni, DekaMarkt, en Vomar knalden afgelopen jaar met promo’s van 99 cent, maar geen van de andere roerbaksausstunters wist de 88 cent van AH te slechten.

Door Remco van der Meij

Bron: Levensmiddelenkrant | 29 maart 2014 | week 13

Levensmiddelenkrant: Roerbaksauzen blijken rotsvast promotieartikel voor supers
Interesse?

Probeer IPV data zelf

Neem contact op