09 september 2013, Distrifood.nl

Prijsverlagingen AH: de reacties

DOETINCHEM – De door Sander van der Laan zaterdag aangekondigde prijsverlagingen bij AH maken de tongen los bij branche-experts. Distrifood zet de reacties op een rijtje. ‘Wij danken Albert Heijn voor het compliment.’

"Wij danken Albert Heijn voor het compliment."
Lidl-woordvoerder Séverine van Tuyll van Serooskerken reageert in AD.

"Business as usual. Wij hebben altijd de laagste prijsgarantie, dus je hebt kans dat een aantal van onze artikelen ook in prijs wordt verlaagd. Als we niet al de laagste waren."
Woordvoerder Frank Haagsman namens Jumbo.

"Van 2003 tot 2006 hebben we al eens een prijzenoorlog gehad. De prijzen gingen toen omlaag. Wat voor mij nu een interessante vraag is: gaat een super als Jumbo daar weer overheen? Op korte termijn is een prijzenoorlog in het belang van de consument. Maar lagere prijzen kosten supermarkten veel marges. Dat leidt onherroepelijk tot verschraling: minder innovatie of de ombouw van winkels die op een laag plan komt te staan."
Professor Laurens Sloot van de Rijksuniversiteit Groningen tegenover de Wegener-dagbladen

"Lidl is verrassend en daar heeft Albert Heijn gewoon last van. De Duitsers zijn sterk verbeterd op kwaliteit en service. En sinds een tijdje ook op versproducten. Binnenkort zijn er overval verse croissantjes te krijgen. Die zijn voorlopig niet te stoppen."
Onderzoeksdirecteur Joop Holla van GfK in De Telegraaf

"Dat gebeurt elke maand wel. Kennelijk moet de klant het gevoel krijgen dat Albert Heijn iets massaals doen."
Prijsmeter Thijs van der Tuin van Inprijsverhoogd.nl vindt in De Telegraaf de actie van AH niets bijzonders.

Albert Heijn vernieuwt de winkels allang niet meer. Terwijl ze juist daar het verschil kunnen maken. Dit is wild om je heen slaan. Ik hou mijn hart vast voor de winstmarges. Voor buurtwinkels en kleine supers wordt het wéér moeilijker om te overleven."
Marketingdeskundige Paul Moers noemt de actie van AH in De Telegraaf lui en laf.

"Albert Heijn heeft geduchte tegenstanders in Lidl en Jumbo. In de vorige prijzenoorlog, tien jaar geleden, was de concurrentie niet zo sterk. Jumbo zal nu ook de prijzen laten zakken, en de Lidl kan doorgaan met wat ze al jaren doet: kwaliteitsproducten aanbieden tegen een lagere prijs….De consument is de lachende derde, terwijl de supermarkten zich in de eigen voet schieten."
Nog een keer Paul Moers, deze keer in Trouw.

Bron: http://www.distrifood.nl/Formules/Algemeen/2013/9/Prijsverlagingen-AH-de-reacties-1356546W/

Distrifood.nl: Prijsverlagingen AH: de reacties
Interesse?

Probeer Inprijsverhoogd zelf

Neem contact op