26 oktober 2011, Radio 1

Boodschappen duurder, ondanks prijsdalingen in supermarkt?

Twee studenten ontwikkelden een systeem om prijsontwikkelingen bij AH te volgen.



Je kunt er niet omheen als u in de supermarkt loopt; de schreeuwerige bordjes die u vertellen dat u nog minder geld hoeft uit te geven aan de dagelijkse boodschappen. Maar denk eens goed na: heeft u ooit een bord gezien met een prijsverhoging? Waarschijnlijk niet. Want geen winkel zal u vertellen dat u meer moet betalen.

Het wekte de nieuwsgierigheid van twee studenten die een systeem ontwikkelden om de prijsontwikkelingen bij Albert Heijn te volgen. En wat blijkt: er zijn veel meer prijsdalingen dan verhogingen. Maar toch worden de boodschappen duurder. Een gesprek met Thijs van der Tuin, één van de bedenkers van het systeem en de website inprijsverhoogd.nl, waarop prijzen te volgen zijn.

Door Felix Meurders

Bron: Radio 1

Interesse?

Probeer IPV data zelf

Neem contact op