17 september 2013, Novum

Concurrenten AH verlagen minder prijzen

Supermarkten die mee zijn gegaan in de prijzenslag van Albert Heijn hebben minder producten in prijs verlaagd dan de marktleider. Ook is de gemiddelde prijsdaling bij deze supers lager dan die bij de Zaanse keten. Dat blijkt dinsdag uit onderzoek van prijsvergelijker Inprijsverhoogd.
Albert Heijn verlaagde vorige week de prijs van zo'n negentienhonderd producten. Eerstvolgende in het onderzoek is Plus, dat ruim duizend artikelen een lagere prijs gaf. Daarna volgden Dekamarkt, Boni, Coop en Spar. Boni verlaagde relatief de meeste producten uit het assortiment in prijs, bijna vijftien procent.

De gemiddelde prijsdaling was bij Albert Heijn lager dan bij andere supermarkten. De marktleider uit Zaandam prijsde de artikelen met 6,5 procent af. Coop kwam daar nog het dichtst bij in de buurt met een verlaging van 5,7 procent.

De prijsverlagingen van Albert Heijn zouden er met name op zijn gericht om prijsvechter Lidl te beconcurreren. Andere ketens passen ook hun prijzen aan om het prijsverschil tussen de supermarkten in stand te houden. In 2003 draaiden de prijsverlagingen uit op een prijzenoorlog, die zorgde voor fors lagere prijzen voor de consument, maar de bedrijven veel geld kostte.

Door Novum

Bron: http://www.nieuws.nl/economie/20130917/Concurrenten-AH-verlagen-minder-prijzen

Nieuws.nl: Concurrenten AH verlagen minder prijzen

Foknieuws.nl: Concurrenten AH verlagen minder prijzen

ND: Concurrenten AH verlagen minder prijzen

Metronieuws.nl: Concurrenten AH verlagen minder prijzen
Interesse?

Probeer IPV data zelf

Neem contact op