09 september 2013, Levensmiddelenkrant.nl

AH nam aanloopje naar prijsverlagingen

NIEUWVEEN In aanloop naar een nieuwe ronde prijsverlagingen verhoogde Albert Heijn zijn prijzen voor de zomer met gemiddeld 1,35 procent. Dat blijkt uit een analyse van Inprijsverhoogd.nl.

De prijsvergelijkers van Inprijsverhoogd.nl onderzochten eerder deze zomer voor Levensmiddelenkrant de prijswijzigingen die Albert Heijn in de eerste zes maanden van dit jaar doorvoerde. Hierbij ging het bij de marktleider om 7750 producten die zowel op 1 januari als op 30 juni leverbaar waren. Hiervan werden 1301 producten goedkoper, 2433 artikelen stegen in prijs. Vooral bij vleeswaren(+1,76 procent), agf en panklaar (4,8 procent) en dranken, snacks, snoep en tabak (+4,82 procent) stegen de prijzen gemiddeld het hardst.

Offensief
Het laatste prijsoffensief van Albert Heijn dateert van maart 2012. Inprijsverhoogd.nl heeft sindsdien ook die prijswijzigingen gemonitord. Een pakket van 66 boodschappen - die toen in prijs werden verlaagd en nu nog leverbaar zijn is in de tussentijd weer met gemiddeld 2,8 procent in prijs gestegen.

Detailresult
Jumbo was maandagochtend de eerste formule die met eigen prijsverlagingen reageerde op de jongste prijsverlagingen van Albert Heijn. Inmiddels heeft Detailresult (Dekamarkt, Dirk van den Broek, Bas van der Heijden en Digos) ook aangegeven de prijsafstand van 4 tot 5 procent ten opzichte van de marktleider te zullen handhaven.

Door Peter Smit

Bron: http://www.levensmiddelenkrant.nl/12842/ah-nam-aanloopje-naar-prijsverlagingen

Levensmiddelenkrant.nl: AH nam aanloopje naar prijsverlagingen

Levensmiddelenkrant.nl: AH nam aanloopje naar prijsverlagingen
Interesse?

Probeer Inprijsverhoogd zelf

Neem contact op