25 mei 2012, Levensmiddelenkrant

Albert Heijn blijft de prijzen verlagen

NIEUWVEEN - Albert Heijn blijft sleutelen aan de prijzen. Het pakket boodschappen dat in maart in prijs werd verlaagd, is opnieuw goedkoper geworden, zo blijkt uit een analyse van Inprijsverhoogd.nl

De vergelijkingsite monitort de prijsschommelingen van 66 producten die Albert Heijn in maart in prijs verlaagde. Op 1 november 2011, ruim voor het prijsoffensief, kostte dit pakket nog 138,35 euro. In maart, na de grote prijscampagne in de dagbladen, rekende AH voor deze kar met alledaagse boodschappen 134,90 euro. Deze week moet een klant voor hetzelfde pakket 131,93 neertellen. Dit betekent dat sinds de eerste prijsverlagingen in maart de prijzen nog eens met gemiddeld 2,2 procent daalden.

De recente prijsverlagingen lopen sterk uiteen. Van ongeveer de helft van het pakket is de prijs ongewijzigd. Bij prijsverlagingen lopen die uiteen van een paar tot boven de 9 procent. Alleen een pak Chocomel werd sinds maart duurder, 6,12 procent. Uitschieters naar beneden zijn Pampers Newborn (56 stuks) -9,13 procent, Grand’Italia Sugocasa alle erbe -7,44 procent en AH Geslagen room Spuitbus- 8,26 procent.

Door Peter Smit

LevensmiddelenKrant week 21 pagina 6
Interesse?

Probeer Inprijsverhoogd zelf

Neem contact op