14 maart 2012, Telegraaf

Strijd om klant gevecht om dubbeltjes

Alle supermarkten zien bestedingen verder teruglopen

LEEUWARDEN - De gisteren door Albert Heijn ontketende nieuwe prijsoorlog in de supermarktsector is een lastig te winnen oorlog. Dat zegt marketingdeskundige Paul Moers: "Want andere supermarkten zullen met een antwoord komen." De consument zal er voordeel van pakken, denkt hij. Maar het wordt een gevecht om dubbeltjes.

Nieuwe prijsoorlog is lastig te winnen
De prijsactie van Albert Heijn moest als een bom inslaan. Dat is gelukt. Klanten en specialisten hadden het er gisteren over. Het gaat om ruim 110 in prijs verlaagd artikelen. Dat lijkt veel, maar is een miniem gedeelte van wat aan artikelen in een supermarkt te koop is. Toch viel de actie direct op. "We wilden dat het op zou vallen en deze actie hakte erin", zegt een woordvoerster van de Zaanse keten.



Telegraaf maart 2012
Interesse?

Probeer IPV data zelf

Neem contact op