15 maart 2012, Telegraaf.nl

Prijsactie is 'kassa' voor AH

UTRECHT - Albert Heijn valt door de mand met zijn deze week begonnen prijsactie. De supermarktketen suggereert vele artikelen ’blijvend’ in prijs te hebben verlaagd, maar in werkelijkheid zijn de prijzen van een aanzienlijk deel van de bewuste artikelen de afgelopen zes maanden veel meer gestegen dan Albert Heijn er deze week van afhaalde.

Tot die conclusie komt de website Inprijsverhoogd.nl na bestudering van de artikelen waarvan eergisteren een prijsverlaging werd aangekondigd. Zo zitten er opmerkelijke stijgingen in het pakket.

De pastasaus van Grand’Italia werd op 1 december 2011 in prijs verhoogd van €1,79 tot €2,25. Dat is een prijsstijging met 26%. Twee dagen geleden kondigde Albert Heijn een prijsverlaging aan tot €2,17, slechts 8 cent, maar in vergelijking met november komt dat nog steeds neer op een prijsverhoging met 21%.

Helemaal bont maakt Albert Heijn het met schoonmaakmiddel Vanish. Dat product werd op 9 januari 2012 met 47% in prijs verhoogd van €4,62 tot €6,79. Eergisteren werd daar 22 cent van afgeschraapt. Dat is nog steeds 42% hoger dan de prijs van begin januari.

Door Richard van de Crommert

Bron: http://www.telegraaf.nl/dft/11719392/__Prijsactie_kassa_voor_AH__.html

Telegraaf



Telegraaf
Interesse?

Probeer IPV data zelf

Neem contact op