Prijzen limonadesiroop schieten omhoog

NIEUWVEEN - Vooruitlopend op zomers weer verhogen diverse formules de prijzen van aanmaaklimonade. De marge op het voordelige alternatief voor frisdranken wordt daarmee in het hoogseizoen wat opgepoetst.

Inprijsverhoogd.nl noemt de prijsstijgingen bij de aanmaaklimonades een van de opvallendste verhogingen van de afgelopen tijd. Na maanden van relatieve stabiliteit schoten de prijzen deze maand omhoog. De schoolvakanties staan voor de boeg en daarmee begint het hoogseizoen voor de aanmaaklimonades. Zuinige moeders en oppassers lessen daarmee de dorst van buitenspelende kinderen. Die kids zelf hebben liever echte cola of sinas, maar ouders vinden dat nergens voor nodig. Bovendien is frisdrank ongezond, of gewoon te duur.

De prijsstijgingen zijn onder meer doorgevoerd bij een A-merk als Karvan Cévitam. Op 20 mei kostte deze bij Albert Heijn nog 2,21 euro, bij DekaMarkt 2,15 euro en bij Boni 2,09 euro. Inmiddels rekenen deze formules respectievelijk 2,69 euro, 2,52 euro en 2,57 euro. Bij PLUS staat de prijs nog altijd op 2,28 euro, maar dan kan een kwestie van tijd zijn. Overigens doen de huismerken vrolijk mee aan het limonadeseizoen.

Door Peter Smit

LevensmiddelenKrant week 25 pagina 4
Let's meet!

Interested? We would be happy to schedule a demo!

Contact us